vrijdag 26 april 2013

Linker spatbordhouder gebroken

Linker spatbordhouder gebroken
Vanmorgen, ongeveer halverwege de rit naar het werk op een klinkerweg, begon het linker spatbord heftig te bewegen. Ik dacht nog: er zal wel een boutje los getrild zijn, ik zal wel even stoppen om 'm vast te zetten. Op hetzelfde moment werd het spatbord meegenomen door het voorwiel en moest ik mijn uiterste best doen om m'n eigen spatbord niet te overrijden. Dankzij stevig remmen lukte dat gelukkig.

Tot mijn spijt moest ik constateren dat de spatbordhouder er de brui aan had gegeven. Daarop heb ik het spatbord op één van de tassen gelegd en met het sluitriempje van die tas vastgezet. Het spatbord bleef op deze manier prima zitten.

Op de terugweg heb ik de bescherming van het spatbord erg gemist. De weg was nat, en zonder spatbord vlogen opspattend water en prut mij om de oren.

Inmiddels heb ik ICE Sales een mailtje gestuurd met een foto van de gesneuvelde spatbordhouder en de vraag of ze de spatbordhouders ook los verkopen. In afwachting van hun antwoord zal ik dit weekend proberen de gebroken spatbordhouder te spalken.

Km. stand: 22.358

Update 26/4 16:50: Zojuist heb ik een reactie gehad van ICE:

"Hi Hans,

Well that is interesting! I will put a replacement in the post today. We would be very grateful if you could return the broken one to us. We would like to see if we can work out why this has broken.

Best wishes, ..."


Netjes :)

Update 3/5 19:00: Gisteren heb ik het door ICE verstuurde pakketje ontvangen met de hieronder afgebeelde inhoud.

Nieuw setje spatbordhouders


Vandaag heb ik de gebroken spatbordhouder vervangen. Die gaat met de post naar ICE. Ik heb trouwens geen effort meer gestoken in het spalken van de gebroken spatbordhouder. De afgelopen dagen heb ik zonder spatborden gereden, en gelukkig is er tijdens mijn woon-werkritten geen spatje regen gevallen :)

Km. stand: 22.547

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Deze blog wordt goed weergegeven met Google Chrome, Mozilla Firefox en MS Edge, minder goed met MS IE, slecht met Opera. Met name de integratie met Google Documents gooit bij die laatste roet in het eten.